torsdag 30 augusti 2012

Sommarens Dofter

Favoriter från Lancome och Diptyque

Andra favoriter från Dolce & Gabbana och Maison Martin Margiela

Men min ABSOLUTA favoritdoft

Bild lånad från cowparfymeri.se




En Stor Last




Ja, det vet ni som känner mig. Jag har runt 100 olika dofter. När jag var yngre var det viktigt att vara "först" med en ny doft, helst innan den nått Sverige och "vanliga" märken var inget för mig. Numera har jag en mer avslappnad inställning till dofter. Jag använder det som attraherar mig. En del favoriter kommer från Body Shop tex, men nu är det tyvärr så att de dofter jag uppskattar oftast har en dyr prislapp. Det är inte så lätt att hitta den ultimata favoriten, sin signaturdoft, men min är CARNAL FLOWER från FREDERIC MALLE(sommartid). Däremot vet jag att dofter under gruppen fruity/floral inte faller mig i smaken. Höst/vintertid är det svårare men PEUT-ETRE från LANCOME är en skinscent som passar året runt. Gillar den verkligen!
Tyvärr är jag inget vidare på beskrivningar och inte tillräckligt duktig att uttycka mig i skrift för att göra dofterna rättvisa så ni får nöja er med att jag ger er tips ibland. Hör gärna av er om ni har någon fundering kring dofter och vill ha råd, men kom ihåg att jag bara är en glad amatör!

 COW-parfymeri i Sverige säljer dofter från FREDERIC MALLE ni hittar de HÄR


Vädret är inte humörhöjande idag precis men ett försvunnet paket skickat av mig, (utan chans att spåra för jag hade slängt kvittot) värt 70 000, har i dag kommit till rätta så jag är rätt glad ändå :)


På återssende!







2 kommentarer:

  1. Tack för tipset !..jag har precis slut på min vanliga...kanske jag provar någon av dessa.
    Ska åka och dofta på dom:)..trevlig fredag !!! kram
    Ps:har länkat din blogg på FB precis:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Om det är en höstdoft du vill ha så kan jag tipsa dig om andra alternativ :)
    Dessa ovan är inte helt lätta att få tag i utom den från G & B, så det blir nog svårt
    Ja det märks alltid när du länkar till FB, Kul! önskar att jag alltid hade så många följare :)

    Ha en fin helg o hälsa Bosse!/ Kram

    SvaraRadera