tisdag 6 mars 2012

Feminint


Klänning BONDELID
från mq.se


Skinnjacka JOFAMA Nina Jacket
bubbelroom.se




Skinnjacka JOFAMA Nina Jacket
från 654.se



Boots i mocka från BULLBOXER
från ellos.se



Ja, den volang/romantiska klädstilen är ju som ni vet inte något som tilltalar mig. Jag känner mig inte bekväm. Snarare utklädd än välklädd. Det är inte jag helt enkelt. Visst, jag har ett och annat sådant plagg som jag mixmatchar.
En virkad klänning som den här från BONDELID/ mq.se, tillhör inte riktigt den kategorin anser jag. Den är feminin, stilren och vardagssnygg. Mycket användbar.
En ny skinnjacka står också med på den alltför långa önskelistan. Dessa från JOFAMA skulle jag inte säga nej till. Mycket mjukt och fint skinn. E-L provade den svarta när vi var i Borlänge. Väldigt fin. Bikermodellen känns alltid "rätt" men nu har jag tröttnat lite och vill ha en annan typ av modell(har en brun). Som denna - Nina Jacket -  tex. MEN jag vill gärna ha med ett inslag av annat matrial. Som ett färgmatchat tyg i stretch eller ull. Ja, osv.. visar när jag hittar någon eller så tipsar ni mig.
Bootsen från BULLBOXER/ELLOS tycker jag är en fin tolkning av Isabel Marant's Dicker Boots. Det förstås svårt att avgöra bara av en bild. ELLOS har 40% på en vara vid nybeställning på minst 200 kr just nu. Kanske ska man slå till? Alternativet att retunera finns alltid.

Klänningen från BONDELID/mq.se hittar ni HÄR

Skinnjackorna från JOFAMA - Nina Jacket - hittar ni HÄR och HÄR

Bootsen från BULLBOXER/ELLOS hittar ni HÄR

Vi ses senare/ Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar