lördag 10 november 2012

Beni Ourain Och Chhatwal & Jonsson

Beni Ourain
Bara en dröm

Men drömma får man

I min Stil

Chhatwal & Jonsson 




Mattdrömmar





Det är mycket tankar, funderingar och drömmar om mattor just nu. Är ju på jakt efter en i orientalisk stil till matplatsen först och främst men även den i vårt sovrum ska bytas ut, så jag passar på att hitta alternativ medan jag ändå är inne på "mattspåret". Den ska vara stor eftersom det är snyggast ha den placerad under sängen tycker jag(ja ni vet vad jag menar), och här har ni resultatet. Billigt blev det inte(som vanligt). 
Beni Ourain mattan är från Marocko och är handvävd helt i ull  där varje matta har ett unikt mönster. Denna vintage Beni Ourain är 40-60 år gammal.
Just denna hittade jag på underbara Artilleriet i Göteborg HÄR Tyvärr är den såld men av vad jag förstått ska de få in två mattor till.

Svenska Chhatwal & Jonsson är också en favorit. Jag gillar hur de lyckas kombinera rusikt med elegans i skandinavisk stil och med influenser från öst. Artilleriet säljer även denna matta. Funderar på att köpa någon av de fina kuddarna också. Man vill ha allt från Chhatwal & Jonsson!

För mer inspiration från Chhatwal & Jonsson besök deras hemsida HÄR


Nu kära vänner ska jag inta soffläge och slänga upp fötterna, för om en timme blir det ett pass på jobbet igen.


Hoppas ni alla har en fin fin Lördag!





Bilderna lånade från artilleriet.se

3 kommentarer:

  1. Fin matta Annette !!! ...det är synd att din smak är så bra..det blir ju så himla dyrt !!! Å jag fattar inte vart du hittar allt, du är steget före hela tiden ! kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med. Det är mycket som är dyrt. Tyvärr är det just det jag fastnar för i jakten på inspiration. Önskar att jag hade tiden att kunna leta upp budgetalternativ och visa i samma inlägg. Vet inte vad du tänker på med steget före riktigt E-L. Men Inspirationen hittar jag i länkarna jag lagt upp, ser att det saknas några nu dock. Sen läser jag en del bloggar men inte så många faktiskt, har inte den tiden. Jag prioriterar hellre mitt eget bloggande :) Tidsbrist vet du! Och så klart ur de glossiga magasinen!

    Ha en skön kväll! Och tack för att ni tar er tid att kommentera här ibland!

    / Annette

    SvaraRadera