tisdag 12 mars 2013

ESBJÖRN!

Designen tilltalar mig


Nu blir det svårt igen!





Som jag väntat på att hitta en bild på denna fina nyhet från IKEA. OJ, vad jag gillar denna fina matstol. Så enkel, klassisk men ändå med det lilla extra. Som karmarna, med denna "lutning". Som ni vet letar jag efter nya stolar till matbordet härhemma. Låg rygg ska det vara, då jag tycker att bordet bör vara i centrum och dessutom passar det bäst vår öppna planlösning. Gillar inte att ha för mycket inrednig i olika höjder. Det bli så rörigt! Nåja, problemet är att jag beslutat att behålla den vita träsoffan som vi redan har på ena sidan matbordet och då är frågan om helsvarta stolar passar till?! Nja..
Vad säger ni?

Denna lediga Tisdag har spenderats med ungdomarna i grannstaden. Trevligt :) Inte ofta alla är med samtidigt! Jag gjorde en del fynd på CUBUS, smink till 25% både på Isadora och L' Oreal. Kvällen har ägnats åt trist firmajobb med fakturor. Så nu blir det soffläge och TV med ungdomarna. Maken är bortrest hela veckan som vanligt. Tur att jag är ledig till helgen som kommer så vi hinner umgås lite :)

Bilden på Esbjörn har jag lånat från IKEA LIVET HEMMA HÄR
Ni vet väl att att inspirationen numer går att ladda ner från App Store :)




Hej så länge! :)

2 kommentarer:

  1. Esbjörn blir snygg till ditt bord och soffan kan absolut stå kvar tycker jag! Det ska ju som sagt inte vara alltför matchigt...;)

    SvaraRadera
  2. Just så är det! Jag gillar inte heller att det matchas för mycket, MEN helsvarta stolar till vit soffa och matbord vars ben är engelskt röda.. och en matta i orientalisk stil till det? ja ja funderar vidare ;)
    Kram

    SvaraRadera