onsdag 28 november 2012

Storstadshelg i Bilder

Hotell Karlaplan

Ja här har vi maken, som vanligt pratandes i mobilen.
Inte nån vidare resekamrat ;)

Kunde inte bara missa ett besök på Sveriges enda Sephorabutik i nyrenoverade Täby Centrum när vi stannade till hos lillasyster 

Inspiration hos SPITI i MOOD Stockholm
Fredagen avslutades på Restaurang GOTLAND's bakficka GUTE
Suveränt god mat, snygg miljö(kolla in loungen nere till vänster), jättetrevlig, proffsig och tillmötesgående personal. Missa inte denna pärla när ni besöker Huvudstaden! 

Inspiration från Mathilde i PK-huset
Jag är väldigt svag för lampan(vill ha sammet nu)
Kudde med fotomotiv är från By Nord och lite längre in skymtar en kudde med mönster av batik från Olsson & Jensen

Inspiration från Posh Living MOOD Stockholm 

Till samlingen

Nk Saluhall
God delikatesstallrik och gott vin(glömt vilket)intas med Stina, ena av vara 19-åringar som bor i stan. Vilket perfekt ställe när man vill ta en paus i Stan. Skön musik i bakgrunden. Ett ställe att slappna av på mitt i all shoppingstress




Ja, det är väl sådana tider nu





Det var ett tag sen sist eller hur? I dessa tider av förberedelser, kalas, glöggmingel, jobb så blir det mest Instagram som uppdateras!
Vår helg i storstaden var fantastisk på alla vis. Bra hotell, bra shopping, god mat och dryck. Vi hann träffa en av våra ungdommar plus så hann vi fira min kära lillasyster Marie som bor i Täby. Själv så har jag ju återvänt och bor numera i våra hemtrakter(på gott och ont!). Även Ikea i Valbo besöktes på hemvägen. Ja mycket upplevdes men lugn och ro? Nja.. men det kan man inte räkna med precis :)
Stan är för stor för det och en weekend Fre-Lör är för kort.


Håller på att fixa en del hemma och till Firman, mer om det i kommande inlägg




Hoppas ni alla har det bra!





2 kommentarer:

  1. Härliga inspirationsbilder Annette, jag missade Mood när jag var i Sthlm, trots att min tremänning som jag lunchade med påminde mig om den så glömde jag ...typiskt.

    SvaraRadera
  2. Ja och jag missade GRANIT och DIS bl.a. ! Men det är alltid så när man är i Sthlm. Tidsoptimist är vad man är ;)

    SvaraRadera