söndag 11 november 2012

Patchwork & Trasmattor

Bästa budgetalternativet?




Budget





Det är svårt att hitta mattor i bra kvalité i en plånboksvänlig nivå. Damm, hår, ja allt fastnar och är omöjligt att städa bort. Att kunna dammsuga/ piska mattor är alltså ett måste för mig. Trasmattor är praktiska och väldigt inne just nu och dessutom är jag förtjust i patchwork som mönster( har en hel del i inspomappen)Så vad kan inte bli ett mer perfekt alternativ till dom dyra jag hittar än denna matta från danska NORDAL. Fina att lägga omlott under matsalsgruppen. Mattan består av återvunna tyger. Dessutom är de handvävda och varje exemplar är unikt och kan variera i färg och utseende(Snyggt!)enligt beskrivningen hos Syster Lycklig HÄR Jag hade tänkt något mera i orientaliskt till det mer morderna men trasmattan känns vintage och får stå för det klassiska.
Mattan finns i två storlekar och ligger i en prisvänlig nivå
Ja, ja vi får se hur det blir :) Tjejerna här hemma gillar den skarpt och idéen med att lägga flera omlott!

Mer inspiration från Syster Lycklig hittar du HÄR och mer från NORDAL HÄR

Nå vad säger ni? Tycker ni som jag att det här kan vara ett kul alternativ?




På Återseende vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar