måndag 12 november 2012

Min Doftgarderob Hösten/Vintern 2012-13

Hermes och Lancome

Donna Karan, Gucci och mitt nyaste tillskott från Balmain




Måndag, veckans tråkigaste dag!





Trots att jag varit ledig idag har jag haft massor att göra. Fakturajobb och kvittoredovisningar, dessutom bad Per mig om att ta hand om några offerter. Lunch och middagsfix osv. Gah.. Det var väl inte så jag tänkt mig dagen efter att ha jobbat hela helgen. Nåja jag är van att jobba hårt, har ju en weekend i Stockholm som "morot" så då känns det lite bättre. Vi åker tidigt på fredag morgon. Min ljusslinga från House Doctor kom idag(KUL!)Har inte monterat den än men det blir nog bra och så har jag beställt två affischer. Nu ska makens tavlor med ungkarlsmotiv(typen, grekisk gud! uhh) äntligen bort. Visar er i ett senare inlägg men jag känner mig jättenöjd och billigt blev det. Ni är ju några som tycker att jag lägger upp mycket dyrt här i bloggen ;))

Jag har ju lovat er att visa min doftgarderob nu i höst och vinter så här kommer den

Dessa använder jag mest dagtid, men doften från Lancome är en skinscent(anser jag)så den passar även för kvällsbruk


,Hermes - Kelly Caléche -
Lancome - Peutetre -

För kvällsbruk

Donna Karan - Gold -
Gucci -Eau De Gucci -
Balmain - Ambre Gris -

Donna Karan's Gold använder jag alltid bara som kvällsdoft. Eau de Gucci och Ambre Gris använder jag vid speciella tillfällen även dagtid. Balmains Ambre Gris är som sagt mitt senaste tillskott som jag trivs väldigt bra med. En sensuell kvällsdoft i min smak. Saknar dock den extra "twisten" så min signaturdoft för vintern får jag söka vidare efter.

Balmain's Ambre Gris köpte jag HÄR i min favoritbutik(förrutom NK)i Göteborg som jag alltid besöker och som dessutom har webbutik med mycket bra sortiment och bra service. Rekommenderas! Jag önskar jag kunde beskriva dofterna mer ingående för er men jag besitter inte varken skrivandets eller uttryckandets konst tillräckligt för det.
Ursäkta den trista stylingen men det är ju det där med tidsbrist ni vet.

Kommer även och ge er tips om Herrdofter i ett senare inlägg.

Nu ser jag fram emot att höra om era favoritdofter!




Ha en skön kväll!

4 kommentarer:

  1. Godmorgon Frun !
    Jag har verkligen hittat en favorit i parfymdjungeln nu som jag har önskat mig av min man.Det är Cloe...tror det hette Love. Måste ha den, både jag och Pillan tyckte den var underbart "god":)

    SvaraRadera
  2. Ja det är en trevlig doft. Romantisk :) Jag föredrar Balenciagas Paris som är i samma genre men som i mitt tycke är en mer sofistikerad doft. Det passar mig bättre. Vad roligt att få ta del av vad ni föredrar. Mera tips önskas! / Annette

    SvaraRadera
  3. Ja vad säger man!!
    He he här är verkligen beviset att jag inte borde försöka mig på att beskriva dofter. Det framstår som att jag på nåt sätt skulle vara en bättre och mer sofistikerad person i mitt val av parfym, ha en bättre "smak"! Så är det självklart inte. Doften från Chloé ÄR en trevlig doft men gör inte det där "extra" för mig. Förlåt min klumpighet E-L! :) Men har du möjlighet att testa Paris frpn Balenciaga så gör det. Vore kul att få höra din jämförelse!

    Kram Annette

    SvaraRadera