tisdag 13 mars 2012

Spetsigt ska det vara!

Vit Top från HM




Skinnbyxor i bonewhite - HONKEY DORY -
från TINTINSTYLE 

Jeansskjorta
från GINA TRICOT

Svarta pumps - DONNA GIRL -
från BRANDOS





Svarta pumps vill jag gärna komplettera skogarderoben med och spetsiga ska dom vara.
Dom matchar jag gärna med plaggen ovan.
Så här vardagscasual möter jag gärna våren och sommaren.
OK, skinnbyxorna skulle tömma min plånbok direkt så de är inte ett alternativ,
men fy vad fina dom är. Jag gillar att dom är i kortare modell.
Jeansskjortan använder jag öppen istället för jacka/kavaj/kofta.
Vita bastoppar kan man inte få för många av men jag vill ha dom i "slinkig" kvalite. Tyget faller finare efter kroppen. Man ser smalare ut helt enkelt.
Ja, figursmickrande är kanske ett bättre ord att använda.
Klädkjedjorna har många varianter till bra pris.
Skinnbyxorna får bytas ut till jeans/slacks i en beige/skintone nyans.

Den vita bastoppen från HM hittar ni HÄR
Skinnbyxor - HUNKYDORY- från TINTINTYLE hittar ni HÄR
Jeansskjortan från GINA TRICOT hittar ni HÄR
Svarta pumps - DONNA GIRL - hittar ni bla HÄR

Ja, jag och K var ju in till Mora en sväng idag. Det var väl inte så mycket i butikerna som inspirerade oss idag, men jag kom iallafall hem med en mönstrad ärmlös chiffongblus från H&M som jag känner mig mycket nöjd med. Nu behöver jag bara hitta en snygg vit kofta/stickad jacka att använda till.

Ha en fin kväll/ Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar