fredag 9 mars 2012

Fredag och gråtunga moln

bild från google





Vilken trevlig torsdagkväll vi hade jag, Kerstin och Gunilla på
Strand Kök och Bar i Mora. Vi hade bokat bord och tur var väl det, för det var fullt när vi kom 1830 och även gäster som väntade i kö. Det hade vi inte förväntat oss i och med att det Speed weekend i Orsa och fullbokat på bla Mc Gregors Bar nere vid bowlinghallen.
Vilken skön avkoppling från vardagen det är att kunna umgås med sina vänner så här mitt i veckan. Lyx. Kvällen bjöd på mycket prat och stora skratt. Dessutom så planerades en shoppingresa till Västerås igen till hösten. Gunilla som har haft annat för sig dom senaste gångerna vill med igen och då kanske Karin också följer med. Kul! Hon har dessutom bott i stan. Ja, vilka galna resor vi haft tillsammans.
Maten på Strand då? Jo då, den får tre AAA av mig av fem möjliga. Jag och Gunilla tog en förrätt med parmaskinka, parmesan, sallad, balsamico med grillat bröd och vitlöksaioli. Mycket bra. Sen tog vi alla tre Fläskfile black and White som var ok. Bra priser tycker jag. Förrätten 49 kr varmrätten 99 kr. Vi drack ett rött vin från Bordeaux som var mycket gott. Tyvärr har jag glömt namnet men tipsar er om det vid ett annat tillfälle.

Nu tillbaks till middagsförberedelser för frun här i huset ska jobba i kväll.
Ha en fin fredagskväll alla/ Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar