torsdag 23 februari 2012

Vardagsjacka inhandlad


bild från ahlens.se
parkas black




Som sagt tidigare är jag så trött på min vinterjacka. Alternativen jag har härhemma känns lite tidiga(läs för små) att börja använda redan nu. Såg denna Parkas när jag besökte ÅHLENS häromdagen.
En rak, rymlig och lite kortare modell(dock lite längre i ryggen)som man får plats med en varmare överdel under. Den går att dra ihop i sidorna för att få en mer figurnära modell. Riktigt snygg är den, på det enkla klassiska viset som jag uppskattar. Finns även i en snygg röd variant. Dessutom är den väldigt lik den ännu kortare favoritjackan från ESPRIT som jag använder år efter år.

Om denna Parkas finns på ditt Åhlensvaruhus hittar du HÄR

Tips!
Om ni befinner er i Mora vid något tillfälle så besök MORA CHOKLAD och köp med er ett grönt Te vid namn Green Champagne-Cream. Hade nästan gett upp hoppet om att kunna hitta ett grönt Te som jag tycker om. Väldigt gott!

Jaha, så har Vasaloppstrafiken börjat börjat för i år. Tänkte att jag skulle hinna slippa den när jag besökte Mora i dag. Men icke.
Det var redan en lång bilkö från lasarettsrondellen ner till stan. Hur blir det då inte resten av veckan.

Nej nu ser jag fram emot fredageftermiddag och sen tredagars ledighet på det. Får se vad det innebär.

Ha det bra allihop/ Annette


2 kommentarer:

  1. ja det var "Din" jacka de !Klassiskt snygg:) Själv har jag plockat ur fodret ur min;)...så ekonomisk man är. Man borde ju få unna sig en snygg skinnkavaj..har jag inte tänkt på förut..

    SvaraRadera
  2. Ja, tycks aldrig förnya mig :). Men jag är jättenöjd med denna. Tänkte att den skulle bli för kall att använa redan nu, men icke! Absolut att du ska unna dig skinnjackan/kavajen. Jag vill också ha just den Kan inte sluta tänka på den!

    /Annette

    SvaraRadera