fredag 24 februari 2012

Förhandsbokat



Sjal från Syster P 
Creativelounge.se



Ja, accentfärger ja. Som vanligt är jag konservativ även där.
Men, men.. Orange/Apelsin, korall och gult i lagoma doser tycker jag är snyggt och fräscht till vår och sommarkläder.
Denna sjal -  Love Scarf -  från Syster P. Orangefärgad med cremefärgade hjärtan matchar jag gärna med khakigrönt, beige/skintones, creme och vitt. Även med svart och brunt nu på senvintern och början på våren. 
Hoppas nu bara att jag har tur att få en vid nästa leverans. Har mailat och förhandsbokat. Första leveransen sålde slut direkt.

Sjalarna från Syster P hittar du bla HÄR

Vilka är era favorit accentfärger?

Middagen i kväll bestod av minsta lillasysters M's goda recept på en kycklinggryta med dragon. Så snabb och enkel att göra. Perfekt när man vill kunna förbereda också.

KYCKLINGGRYTA MED DRAGON:

Här kommer receptet:

1 kg kycklingfiléer

Pensla kycklingen med smält smör o lite soja (lagom)
Grädda i ugnen 200 grader
Fryst ca 40 min
Tinade ca 25 min

SÅS
5 dl grädde
4 msk fransk senap
2 tsk konc. kycklingfond
4 tsk torkad dragon

Småputtra ca 20 min under omrörning

Rör sedan i 5 dl creme fraiche

Skär kycklingen i bitar (ej för små så dom går sönder)

Lägg ner i grytan med såsen ta även med skyn från kycklingen

Låt puttra ett tag så det blir genomvarmt

Servera med pressad potatis, pasta, ris, klytftpot. el vad du vill.

Ha en fin fredagkväll alla!/ Annette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar