måndag 14 maj 2012

I Blåsväder

På väg till ugnen




Dagens Middag



Nej, nu får det väl räcka. Eller vad säger ni? Sol och värme TACK!
Behöver energi för allt som komma skall. Bal, student, skolavslutning, bröllop. Telefonsamtal ska ringas, mail ska skickas. Dotterns balklänning har inte kommit än så även känslan av panik har börjat infinna sig(bal 2/6). Ja, ni förstår hur jag har det.
Puh..

Hörrni, vad jag uppskattar mina lergrytor. Ett enkelt och smidigt sätt att tillaga maten på. Dessutom nyttigt. Idag penslade jag kycklingen(under det uppklippta skinnet)med en blandning av olja, japansk soja, vitlök, citronpeppar, vitlökspeppar, rivet citronskal , sambal oelek och salt. Inuti fylldes kycklingen med gul lök i stora bitar, marinaden och en halv citron.
Serverades med ris, buljongen från tillagningen, japansk soja, en citronklyfta och det godaste jag vet. KAPRIS.

Hoppas ni haft en bra Måndag kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar