onsdag 11 april 2012

Ruptur Hamstrings

Bild från sportamore.se




Nu är det dags!

För snart ett år sen skadade jag baksidan av låret svårt under en brännbollsmatch med släkten. Jäkligt ont gjorde det. 
Muskeln gick delvis av(Ruptur Hamstrings) men jag behövde inte opereras tack och lov.
 Efter fem veckors sjukskrivning kunde jag återgå till arbetet. Gå långa sträckor var fortfarnde jobbigt och att springa gick inte alls. Att springa fungerar fortfarande inte men har provat jogga några steg och det känns bra. Har fortfarande besvär med utsidan av knät och höften. Muskeln är väl fortfarnde inte tillräckligt stark. Jag fick en remiss till sjukgymnasten men gick inte dit. Det var alltid något annat som kom emellan som vanligt, men nu har jag bestämmt mig, bättre sent än aldrig! 
Jag har investerat i ett par bra och snygga träningsskor från ASICS och ska använda mig av Malou von Sivers löpschema utarbetat av Malin Ewerlöf för att komma tillbaka på motionärsnivå igen. Därimellan blir det dom vanliga långpromenaderna. Så ser ni något otympligt som lufsar/hasar/går fram på vägarna så är det med all säkerhet jag.

Träningsskorna från ASICS/SPORTAMORE hittar ni HÄR

Malou Von Sivers/Malin Ewerlöf's löpschema hittar ni HÄR

I morgon är jag ledig, få se var det bli då. Kanske putsar jag ett fönster om vädret tillåter. Uhh, vad tråkigt!

Vi ses hörrni!



2 kommentarer:

  1. snygga ! följ med oss på elljusspåret de onsdagar du kan kl 18 !

    SvaraRadera
  2. Ja, det hade jag gärna gjort men än så länge håller inte muskeln. Har fortfarnde ett "jack" i muskeln. Benet kan inte göra en "springrörelse" än. Hoppas inget/ingen kommer att jaga mig för då tar jag mig ingenstans :))
    / Annette

    SvaraRadera