onsdag 18 april 2012

Idétorka!




Ja, vad ska man hitta på?
Önskar jag kunde finna inspiration till piffet som ska pryda den nyrenoverade(förra sommaren) entrén. Vi valde en budgetrenovering och återanvände stenplattorna från gångarna in mot huset och förnyade utseendet på entrén. Köpte murblock som fick bli ram för de nya grusgångarna och som en liten trappa upp till entrén. Även där användes murblocken som ram. Jag målade ytterdörren grön, vilket jag ångrade. Skulle valt den mörkgrå/gråsvarta färgen som jag också funderade på.
Firman - Bröderna Hamrén - utförde arbetet. Trots semestertider gick arbetet fort och smidigt. Jag och Peter(ena brodern)diskuterade och bollade ideér på hur det skulle se ut och hur arbetet skulle göras. Jag fick ge mig på en del punkter(med rätta)och han kom med förslag som jag inte tänkt på. Detaljer som blev väldigt fina.
Ska ta mer foton och visa er.
Mer markarbeten planeras. Först och främst en stentrappa upp till ovansidan huset.

Arbetskostnaden inklusive matrial blev drygt 40000 kr. Tyvärr gäller inte ROT-avdrag på dessa arbeten som man skulle önska. Vi kunde bara dra av ca 2000 kr.

Nej, nu till maken och soffan efter ett kvällspass på jobbet.

Hoppas att ni haft en bra Onsdag kära vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar