tisdag 24 april 2012

Första Passet Avklarat!


Sushi från Konsum



Ja, det kanske inte är den bästa starten, men ack så gott!


Nu hörrni, är det ingen återvändo. Nu har jag kört igång med Malou Von Sivers/Malin Ewerlöfs löpschema. Målet är att träna upp min lårmuskel så att jag kan gå och springa som vanligt igen. Dessutom hoppas jag kunna kapa några kilon på vikten också. Har ju ett bröllop som Tärna att se fram emot. Tänkte att jag skulle börja mäta i stället för väga mig under tiden. Kanske lägger jag upp resultaten här för att motivera mig. Det är ju lättare under press eller hur. Första passet är avklarat idag. Ja, det märktes att jag varit inte varit så aktiv det senaste året kan jag säga!

10 min rask promenad sen 2 min jogg varvat med 2 min rask gång i 20 min.

Jag gjorde passet under min vanliga långpromenad och fortsatte sen hem i min vanliga promenadfart. En perfekt mjukstart var det för mig. Sista 2 min joggen började mitt ben med den skadade muskeln slänga och ge vika men det gick bra. Ser nu fram emot nästa pass.

Löpschemat hittar ni HÄR

Nu får ni peppa mig!

3 kommentarer:

  1. heja heja !!!! det fixar du !...du måste !!! en smal å smäcker tärna hade jag tänkt mig...ev rutor på magen oxå ;))) kram !!..men du får inte vara snyggare än bruden !

    SvaraRadera
  2. Puh.. vilka krav! OK, ska försöka fixa det, blir svårt med magrutor men, men.. ;-))

    Det går inte att bli snyggare än den blivande bruden, så det är ingen risk för det!!

    / Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...jo det är nog inga problem att bli snyggare..fick lov att ta en pw/joggingtur när jag hade läst din blogg...ja som skulle vila idag..puh. Det är bra att bli peppad när man inte tror man orkar. Tack !

      Radera