måndag 25 februari 2013

Väskor Och Solglasögon

Från MANGO (Länk)

Från ZARA (Länk)

DKNY från ZALANDO (Länk)

GUESS från BOOZT (Länk)

Från WAREHOUSE hos ANDOTHERBRANDS (Länk)

Från LEE hos ELLOS (Länk)


H&M (Länk)

TOM FORD hos SMARTBUYGLASSES (Länk)




På begäran





Fick en fråga om var man kunde hitta Väskor med kedjor som detaljer. Efter att ha surfat runt bland några av mina favoritsidor så ser ni här ovan ett litet urval. Med betoning på litet för utbudet var inte särskilt stort. Frågan gällde även Solglasögon. Jag är svag för för klassiska aviators. Modellerna skiljer sig lite åt hos olika designers och RAYBAN's är för "droppformade" för mitt ansikte. Jag använder MARC JACOBS modell som jag upplever "grundare". Valet föll egentligen på TOM FORD's aviator Charles 772/C men någonstans drar man gränsen för vad det får kosta. Men det lönar sig att köpa på nätet tydligen. Jag betalade runt tusenlappen mer för mina i butik! Visst betalar man en del för varumärket men jag har även en del billigare solglasögon och tycker mig nog märka skillnad när det gäller kvalité. Till fördel för märkesbågarna och då framför allt till själva glaset. Färgerna bibehålls och ljuset blir naturligt, mera som en mulen dag. Ett stort plus då jag som allergiker med ljuskänsliga ögon ofta bär solglasögon. Blir för jobbigt med för mörka glas då helt enkelt. Aviatormodellerna ovan är unisex.
Ja, hoppas jag varit till någon hjälp Lena :) jag valde de modeller på väskor som jag inbillar mig är din stil. Fler finns så surfa in på länkarna ovan. Om man inte har lust/råd att betala dyrt för Solglasögon har HAGA fina alternativ. Man vill ju ha flera modeller att variera sig med :)




Önskar er alla en fin start på veckan!





Bildkällor: MANGO ZARA H&M ELLOS ZALANDO BOOZT ANDOTHETBRANDS SMARTBUYGLASSES




















2 kommentarer:

  1. Oj! Vilken väskparad!!! Snygga allihopa å t om glasögonen trots att jag har svårt för de modellerna men som sagt: dom var ju inte så droppformade:) tack! Kram !

    SvaraRadera
  2. Ja och ändå en bråkdel av vad jag tittade på :) Jag är svag för TOM FORD och gillar det mesta. En mer modern och kvinnlig modell av aviator är modellen Rickie. Kanske gillar du den bättre? :)

    Kram

    SvaraRadera