söndag 28 oktober 2012

Ge Mig Mera Trä!

Dom nu så populära stativbenen men i trä

Blir så fin med denna enkla vita skärm


Mera trädetaljer
Bild från Sköna Hem

Och till detta en stor matta i orientalisk stil OCH en kristallkrona i taket, helst i den gamla/tantiga stilen!
Ja, jag vet ;) men vissa saker släpper man aldrig!
Bild från Sköna Hem 

Vägglampa i trä från Madame Stoltz

Golvlampa från Bestlite i svart/mässing




En Favorit just nu
Olika ljusstakar i mässing med klassikskt vita stearinljus
Bild från Sköna Hem




Trött på silver och stål





Ja, det har väl aldrig egentligen varit riktigt jag. Mässing har alltid varit en favorit. Skapar en mer ombonad och hemtrevlig känsla. Silver i all ära men då föredrar jag tenn som dessutom med fördel kombineras i hop med mässing. Trä? Nej, det har inte tilltalat mig på länge. Minns med fasa min 70-tals uppväxt med bastukänsla och fulfuru och sen tiden allt skulle vara avlutat och shabby chic. MEN trären design i lagom mängd och i kombination till gråa, brunsvarta(HERDIN's tex) och röda nyanser i inrednigen vill jag ha nu. Helsvart är en färg som inte det finns mycket av här i vårt hem. En hissgardin i köket, matbordslampan, smala gardinstänger i smide och ett misslyckat kuddköp är det enda.

Vad tycker ni om allt detta. En HIT eller bara trist?

Inspiration och information av återförsäljare av Watt & Veke hittar ni HÄR
Vägglampan från Madame Stoltz hittade jag HÄR men verkar vara slutsåld nu
Golvlampan i svart/mässing från BESTLITE hittar ni HÄR
Inspirationsbilderna är från SKÖNA HEM's galleri, ni hittar fler HÄR


Nu återstår det och få maken med på några få förändringar och nya inköp. Hm.. vis av erfarenhet vet jag att det kommer att bli svårt.




Hoppas ni alla haft en skön Söndag!



Inspirationsbilder lånade från SKÖNA HEM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar