fredag 19 oktober 2012

Favoriter För Läpparna

Kan inte vara utan dessa




Alltid i min väska





När det gäller produkter för läpparna är det viktigt för mig att dom gör "jobbet". Fungerar på djupet helt enkelt och inte bara lägger sig på läpparna som en obehaglig kladdig hinna(som en väldig använd/vanlig produkt från mataffären gör). Jag använder produkter som fungerar både som läppbalsam och läppglans. Läppstift använder jag inte så mycket till vardags, men det är kul att piffa upp sig med lite extra make-up när man är ledig och vill känna sig fin. Stiftet från Make-Up Store ser skrämmande rött ut men den är från deras SHEER kollektion och ger en fräsch nyans av svagt rött. Jag har svårt att hitta läppstift som passar mig då mina läppar har en blå ton. Detta stift har en gul ton i sig, vilket den duktiga tjejen på Make-Up Store förklarde för mig att jag måste ha för att neutralisera den blå tonen.
Jag kan säga att jag besökt många fina diskar på fina varuhus och misslyckats med många dyra inköp! 

Här kommer mina och tjejernas tyvärr ;) favoriter som ALLTID finns härhemma.  


Läppbalsam från DR HAUSCHKA HÄR
Lipbutter - Pomegranate -  från  KORRES HÄR
Läppglans - Eclat Minute nr 03 - från CLARINS HÄR
Läppstift - SHEER i färgen CROSS - från MAKE UP STORE HÄR

Nej nu tycker jag att vi inspirerar varandra! Det vore kul att få ta del av vad ni använder och varför. Så roligt att få tips, råd och få höra om eventuella misslyckad köp.
Jag har ju haft tidigare inlägg om smink och mina favoriter gällande sommardofter 2012. Kristin HÄR inspirerade mig att fortsätta efter ett av hennes fina inlägg.
Så nu skickar jag "pinnen" vidare ;)
Nästa inlägg handlar om min Doftgarderob för hösten/vintern 2012/13. Har precis kompletterat den med en ny favorit nämligen.

Och hörrni, ursäkta den trista stylingen ovan, men det är ju det här med tidsbrist vet ni!

Vad gör ni annars så här en Fredag? Härhemma nu på förmiddagen myser jag runt och bloggar/läser bloggar, målar naglar och piffar lite extra. Planerar även för god mat och dryck till kvällen. Lyxar till det lite extra helt enkelt och mår allmänt bra :) 


Ha nu en riktigt härlig Fredag allihop!

2 kommentarer:

  1. jaha så du har varit lös och ledig idag eller i eftermiddag !?..att man inte ringer till varandra, jag som behövde någon att fika med efter ansiktsbehandlingen men åkte till Ica maxi istället..denna tråkiga vardag trots Fredag å allt. Ja vad har jag för i sminkväskan då tro...mineralfondation från Core (jätte-jättebra!)
    Dom har hemsida med försäljning på nätet, köpte precis en kabukiborste till det och då blev det ännu bättre ! Clarins läppglans är oxå en favorit ! Mascarafavoriter är Amatis mascara som vi säljer på Frisörvillan och Lancomes Hypnose. Äntligen har jag hittat ett favoritnagellack oxå: Essie: bra täckning och torkar snabbt, många snygga färger!!! Hoppas du haft en skön kväll Annette ! kram

    SvaraRadera
  2. Ja vi var tydligen många som satt ensamma igår, så det kan bli!
    Föreslog att du skulle komma förbi när jag läste på instagram om ditt missöde med parkeringsböter men du såg det försent tyvärr. Borde ha ringt el smsat istället för skriva det på instagram. Det var ett tag sen jag använde mineralfondation och känner att det är dags att testa igen. Core känner jag inte till. Älskar sådana tips! Tack E-L, ska genast gå in på deras hemsida :) Amati som ni säljer har jag bara bra erfarenheter av, min brudsminkning bla. Av ESSIE har jag samma erfarenheter som du. Använder mest CHANEL och DIOR dock :) Men jag är inte bara parfymnörd, även nagellack är en last som du vet för idag blir det ev ett besök i grannstaden och faktiskt ett planerat köp av ett ESSIE lack om det nu finns kvar. Har hört att det är slut på många ställen.
    Ja nu forsätter vi i den här stilen. Kul! Mera inspiration tack ;)!

    SvaraRadera