tisdag 31 juli 2012

Men Här Blommar Det !

t
Denna perlagon blev jag väldigt avundsjuk på
Ca 20 st blommor

Ett växthus med patina

Fint med en hög stenlagd rabatt
Nästa år hoppas jag på att ha en härhemma

G's fantastiska Olivträd
Från början var det ett i vanlig storlek från affären
och kan ni tänka er, det är omplanterat i vanlig u-jord!

Medelhavsinspirerad uteplats

Mina petunior är inte lika frodiga kan jag säga


Ja, svensk sommar...



Men det är väl som det ska vara :)


Hej på er!

På vår Västkustvecka besökte vi P's faster Gunnel och hennes man Svante i Onsala. Där blev vi bjudna på det godaste vi åt under resan. Färsk stekt makrill med egenodlad färskpotatis och en kallsås med gräddfil, rivet äpple, kapris, citronzest bla.
Underbart gott!
Som ni ser så är det en helt annan tillväxt långt ut i Hallandskustband än i vår växtzon häruppe. Jag blev speciellt imponerad av storleken på Olivträdet såklart som dessutom var fullt av omogna oliver. Tänk att få ha ett sådant träd på balkongen.

I dag ombokade jag vår Västeråsresa. Det var meningen att vi skulle åka i morgon men P ville gå på ner på sista Yran och besöka Rättvik och CCW en gång till. Vi åker om några dagar istället:)

 Sonen och P är på Bio i kväll och ser nya Batmanfilmen så jag och dottern passar på att umgås lite extra nu när vi är ensamma.
Vi planerar inför en Stockholmsweekend i slutet av Augusti :)


Trevlig kväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar