måndag 30 juli 2012

Dålig Blomsterprakt

I min Grusrabatt
Växer det även en solros ser jag :)




 

Ingen vidare blommning

 

Nej mina planterde krukväxter vill inte ta sig i år. Det händer inte så mycket. Det ser i stort sett likadana ut i krukorna som när jag planterade på försommaren. Klätterrosen däremot växer så det knakar och blommar förfullt med vaniljgula blommor.
Kan det bero på att vi gödslat med gräsklipp?

Två veckor kvar på semstern har vi, jag och maken. Efter att ha varit hemma en drygt vecka så känner vi oss lite rastlösa. Vi har pratat om att åka i väg ett par dagar igen. Förmodligen blir det Västerås. Att åka många mil igen är inget som lockar och Västerås, som ligger inom bra avstånd milmässigt, är lite av en favoritstad för oss. En fin småstad med ett bra utbud av shopping och bra matställen. En ny resturang har öppnat vid Hamnen, Kajplats 9 heter den. Där gör jag gärna ett besök. Inrednings och klädbutiken Tullhuset ligger granne med resturangen så ett besök blir det även där såklart.

Vad härligt att kunna sitta här ute på soldäck och blogga, det har jag inte varit bortskämd med denna sommar.
Nej nu ska jag strax hämta dottern på hennes jobb sen blir det stranden för mig och P.


En fin dag önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar