tisdag 26 juni 2012

Planteringar Och Grus

En salig blandning

En favorit, Tagetes


Missmatcha

 

Det här med trädgård och med allt som det innebär, så som planteringar i rabatter och rensning av ogräs osv är inget jag uppskattar. Jag föredrar rabatter med grus/marmorkross/skiffer eller någon annan typ av sten som man tycker om.
Fy för jord! 
Jag och maken är inte av samma uppfattning, inte alls ovanligt.
 I min grusrabatt mot framsidan på huset har jag krukor som jag planterar i och då matchas inga färger alls. En salig blandning blir snyggast anser jag. Däremot vill jag att några planteringar är vita i olika nyanser. Vitt är ju den färgen som lyser upp mest när sommarkvällarna blir mörka.
I år är blev det mindre planteringar än vanligt så det är inte så fint och mysigt på balkongen och soldäck som jag hade önskat. Ja, ja så blir det ibland. Tiden räcker helt enkelt inte alltid till.

Att sommarrean är igång har ni väl knappast missat men vill tipsa er om att ZARA har mycket snyggt. Jag har särskilt spanat in den HÄR avdelningen

Ha nu en fortsatt fin dag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar