måndag 4 juni 2012

Mera Bal

Stina
Balfrisyren börjar ta form

Smått o gott att mumsa på och dricka
Det tar en stund att fixa smink och frisyr
bild på håruppsättningen skymtar där bak

Färdig håruppsättning
av duktiga Marie som fick till den perfekt

Det är mycket logistik kring denna Baldag
Stina uppdaterar sin Pappa

Resultatet
Vacker ung kvinna på Bal

Stina

 

Balen 2 Juni 2012


Ja, full fart var det på FrisörVillan denna Lördag.
Bägge Tjejerna härhemma tar studenten i år så jag och P åkte ner till salongen och överraskade med gott Bubbel och jordgubbar. Det tar ju några timmar att fixa till smink och uppsättningar även om de är sådana proffs som Eva-Lena, Marie och Pernilla. Jag stannade kvar och la mig i såklart ;)) Assisterade även ungdommarna med inköp av lunch etc och tejpning med förebyggande skavsårsplåster. Ja som sagt, det är mycket detaljer att tänka på. 

 Eloge till er, Eva-lena, Marie och Pernilla som orkade med oss alla. Fyra ungdommar som skulle fixas. Fotograf som var med överallt, mammor, pappor och även en mormor som kom och gick.

Nej nu ska här vilas, tjejerna är ute på fest och i natt är det min tur att vara chafför härhemma då jag är ledig i morgon

Hoppas allt är bra med er alla!

1 kommentar:

  1. Tack för fina ord Annette ! Det hör till att det är lite rörigt på salongen när det är Bal på G;)..man är helt slut efteråt men man får så mycket tillbaka från mammor och döttrar både under tiden och så här som på din Blogg t ex !!! Fick en flaska rött vin av en mamma som kom förbi salongen idag också:)))..så det är värt varenda sekunds slit ! kram hälsa tjejerna:)

    SvaraRadera