torsdag 5 januari 2012

Klick Klick

Väcker habegär

Sony NEX-5N





bild från google



Efter en del surfande på nätet och funderande har valet hamnat på denna snygging. Designen är väldigt tilldragande. Klassisk och retro på något vis. Väldigt, väldigt min smak. Dessutom också liten och smidig jämfört med en "vanlig" stor digital systemkamera jag först var inne på att köpa.
Denna känns perfekt för en amatör som jag men som ändå vill kunna ta fina vardagsbilder om ni förstår vad jag menar

Är som sagt less på kameran vi har här hemma(säkert perfekt till det äldre barnet och den yngre tonåringen?). Visst den är liten och smidig och får plats i de flesta av mina väskor men jag har tappat lusten att använda den. Bilderna blir gryniga(inte alltid), suddiga efter jag har zoomat(inte alltid).
Ja, nu är det säkert inte bara kamerans fel. Det är ju inte ens fel när två träter sägs det. Men nej, jag har inte viljan att ge den en chans. Vill uppdatera mig helt enkelt.

Trevlig Trettondagsafton kära ni/ Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar