onsdag 16 november 2011

Vardag igen

Tillbaka efter en skön helg i stockholm.

Jag var lite seg efter tågresan och allt stressande innan jag kom i väg på fredagsmorgonen så på hotellrummet blev jag sittandes framför Tvn ett par timmar innan jag tog en snabb sväng på stan.
Gick in på NK Parfym och inhandlade en ny doft inför höst och vintersäsongen till mig. Tog sen rulltrappan ner och inhandlade lite godsaker till kvällen, en god ost, charkuterier, tapenad, finncrisp och choklad av fin kvalite(älskar choklad). En flaska Cline Zinfandel från systembolaget i NK Passagen blev det också.
Per som varit och jobbat i Tyskland hela veckan var inte heller den piggaste så vi bestämmde oss för en tidig middag för att kunna slappa på rummet med Idol och bra filmer på kvällen. Vi orkade inte leta upp någon resturang av typen "speciell och helst omtalad i media" så vi valde Fridays i kungsträgården. Ett "säkert kort". Mycket god mat att välja på om man som vi gillar BBQ och cajunkryddad mat.
På Lördagen gjorde vi det ännu mer enkelt för oss. Vi åt middagen nere i resturangen på hotellet(Scandic sergel plaza). Kan ju låta tråkigt men efter en hel dags lördagsshopping är formen inte den bästa. Maten var hursomhelst mycket bra, vilken dom även rekommenderat i receptionen. Vi hörs hörrni!/ Annette

Fridays i Kungsträgården

Nytt Chanellack inhandlat på NK. Rouge Noir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar