lördag 19 november 2011

Kakbak

Jösses vad tiden går fort nu!

Skyltsöndag i morgon, första advent nästa söndag och den värsta fikatiden på året infaller nu(i alla fall för mig). Gjorde kolakakor idag, dubbelsats, lika bra då det finns ett ex antal kakmonster här i huset.
I vanlig ordning så lider jag av tidsbrist men i mogon är jag också ledig så jag hoppas att lusten för saffransbak infinner sig. Småkakor går ju relativt fort att baka så det hinns nog med till veckan.
Jag tänkte ta fram ljusstakarna till fönstren och göra klart på Torsdag eftersom jag är ledig då. Jobbar sen hela helgen. Visar er mina ljuslyktor(stjärnor)från Indiska som jag köpte i Stockholm förra helgen. Dom är silverfärgade och i glas. Små och enkla, precis i min smak. I och med att det är stjärnor så tycker jag att det fungerar att ha dom uppe resten av vintern. En ska få hänga i köksfönstret ovanför diskbänken den andra i vårt sovrum. 

Oj då, den rullgardinen behöver en uppfräschning, det syntes trots denna annars så dåliga kamera. Blixten är det ju tydligen inget fel på i allafall ;)
Nej nu ska jag umgås med maken som varit bortrest i Säffle hela veckan.
Fortsatt trevlig lördagkväll hörrni!/ Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar