onsdag 28 september 2011

Mitt nya favorithak

Hur lång kan en dag vara?

Ibland(jämt?) blir man ganska less på att städa,fixa och greja eller hur? Att komma undan det känns ju inte möjligt.
Man behöver variera sig, så vad gör man?
Att få åka till återvinningsstationen på Heden är mer befriande än man kan föreställa sig, förutom att man träffar trevliga och hjälpsamma människor, blir man av med en massa sparat skit (ursäkta). Det har man inte lite av precis, så jag planerar redan för när nästa besök. Det är som om att ha hittat mammas gömda kakburk, om ni förstår vad jag menar. Man kan vill bara ha mer, i det här fallet vill man bara slänga mer.

Något annat som underlättar städningen stavas våtservetter, typen babysevetter. Jag använder just nu coop extras. (parfymfria)
Det började med att jag använde dom när jag skulle städa bilen. Instrumentpaneln och andra plastdelar blev dammfria och blanka. Tog grillpinnar, alternativt potatisstickan,och virade runt en våtservett. Jag kom åt alla skrymslen och vrår. Nu har servetten tagit över all lättare snabbstädning härhemma. Jag använder den i badrummet, dammar av alla skönhetsburkar och flaskor. I köket till kryddburkarna och andra köksprylar som står framme. I resten av huset till fönsterbrädor, golvlister och inte minst datorernas tangentbord.
ja endast fantasin begränsar och jag slipper otympliga, tjocka disktrasor som inte kommer åt överallt och bara kladdar runt smuts och damm. Det går snabbt. Jag sparar både tid och framförallt besvär.
Andra tips mottages tacksamt / Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar